IFK Göteborg Akademi
Kamratskap – Kul – Kämpa – Kunskap

Öppen Fotbollsskola – Information

IFK Göteborgs Öppna Fotbollsskola för flickor och pojkar 6 - 7 år. Hösten 2023 och vintern 2024 - födda 2017 och 2016.

IFK Göteborgs Öppna Fotbollsskola ingår i IFK Göteborgs Europa Akademi och är öppen för alla flickor och pojkar oavsett vilken förening spelaren tillhör. Meddela spelarens ordinarie tränare i den klubb spelaren tillhör att hon/han är med på träningar i IFK Göteborgs Öppna Fotbollsskola.

IFK Göteborg har ingen verksamhet med lag för flickor och pojkar som är 6 – 7 år. I stället erbjuder vi den Öppna Fotbollsskolan.

Från 8 – 10 års ålder erbjuder vi vår Europa Akademi samt Camper för spelare 9 - 13 år. Öppna Extraträningar erbjuds för 11 – 13 åringar. Efterhand erbjuder vi en del spelare att komma med i IFK Göteborgs olika lag. Det här sker tidigast från 12 år.

Vår Öppna Fotbollsskola genomförs som längst från januari – april och i september – december ca 15 gånger per år, det kan bli på vardagar klockan 15.30 – 16.30 alternativt på lördag eller söndag morgon exempelvis 8.00 – 09.00 eller 09.00 – 10.00 eller söndag kväll 16.30 – 17.30, max en gång i veckan och det sker i Prioritet Serneke Arena på Kviberg. Träning sker inomhus i hall med konstgräs.

Information om när träningarna är kommer på IFK Göteborg hemsida. Titta alltid på den sidan innan träningen för att se om det är några ändringar.

Nyheter om Akademin

Frågor till roger.gustafsson@ifkgoteborg.se